Austin, Tx. March 14 - 22, 2015 - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Daisy Hesseling - WaarBenJij.nu Austin, Tx. March 14 - 22, 2015 - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Daisy Hesseling - WaarBenJij.nu

Austin, Tx. March 14 - 22, 2015

Door: Daisy Hesseling

Blijf op de hoogte en volg Daisy

23 Maart 2015 | Verenigde Staten, Austin

In de week na de Houston rodeo had ik basketbal games, chocolade melk/ starbucks/pizza dates met vrienden en school was begonnen aan het vierde periode, dus dat was ook niet zo druk meer. Mensen worden hier heel lui de laaste maanden van school als ze weten dat ze het jaar al gehaald hebben. Zo ontzettend anders dan thuis. Ik nam dat heel snel over, maar gelukkig had ik mezelf weer heel snel op het goede pad. Na de eerste week van de periode vertrok ik een week naar Austin. Mijn host moeder heeft daar familie en ze hadden gevraagd of ik een tijdje bij hun kon komen slapen. Op vrijdag 14 maart vertrok ik dus, op naar het mooie Texas. De eerste avond meteen even inwijden met een film, the DUFF, en een sonic slush in de hottub! De 15de gingen we downtown Austin in en het was prachtig. Heel anders dan ik gewend ben. Het voelt helemaal niet als een mega stad, omdat er overal muziek word gespeeld en er werd gedanst overal en er waren allemaal schattige winkeltjes. Nadat we heerlijk pizza en cupcakes hadden gegeten voor lunch gingen we naar het graffitie park, zo gaaf! Het park is geen minuut hetzelfde. Iedereen veranderd het door hun eigen kunst overal bovenop te gooien. We hebben ontzettend veel foto's genomen en alles geprobeerd te bekijken. Het is zo groot! We hebben ook een kunstenaar ontmoet die net klaar was, dus daar ook even een foto mee genomen. Echt een ervaring. Nadat we alles hadden gezien gingen we naar het hoogste punt van Austin. Het is het rijkste gedeelte van de stad, aan de rivier. Huizen zo groot als hotels, met boten, zwembaden en tennisbanen. Genoten van een prachtige zonsondergang. De volgende dag was rodeo time, we gingen ons vermaken op de Austin rodeo. Voor het eerst een Longhorn koe gezien, en een kalkoenspoot gegeten. Heel... apart, lekker, maar apart haha! Het concert na de rodeo was van de Eli Young Band. Op dinsdag gingen we naar een trampoline hal om onze energie kwijt te raken en we gingen naar New Braunfels en Gruene. Allebei super oude, mooie stadjes. Het voelde echt of ik in een film was, een ouderwetse. Gruene is heel authentiek, en natuurlijk de Gruene Hall was cool. Het is de oudste danshal van Texas. Na al dit hebben we heerlijk gegeten aan de rivier met heerlijke steak. Om de hele ervaring nog bijzonderder te maken gingen we naar een van de wonderen van de natuur, Jacob's Well. Dit is een grote grot in een klein riviertje in Wimberley, Texas. Het heeft, wat we zeker weten, 5 kamers, maar niemand heeft het ooit tot de laatste kamer gehaald. Er zijn 8 duikers om het leven gekomen in deze grot. Zo raar om het te zien, het water is clear en je kan alleen de eerste kamer zien. Echt bijzonder om te zien. Die avond gingen we barbeque eten in het beste bbq restaurant van zuid Texas. Het was goed, maar ik heb beter gehad, dus die naam ging niet op voor mij. Op de 19de gingen we naar Six Flags, dit is een groot pretpark. Het was leuk, maar omdat de wacht tijd zo ontzettend lang was, rond een uur, was het ietsje minder. Omdat die dag wel heel vermoeiend was hadden we de volgende dag niks gepland, we hadden heerlijke koffie in de ochtend en we droegen onze fuzzy sokken de hele dag. Die avond wilden we wel wat doen, dus gingen we terug naar de Gruene Hall en zijn naar een concert van Chase Bryant geweest. Super leuke muziek en de sfeer was heel gezellig. De volgende ochtend alles inpakken en op de weg terug naar Houston, daar een nachtje geslapen en toen weer naar huis. Het was een geslaagde week, met prachtige dingen en lieve mensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik maak mijn grootste droom waar en dat wil ik graag met jullie delen!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 11398

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Highschool in Amerika

Landen bezocht: