Contraband, Graduation & Last week of America! - Reisverslag uit Lake Charles, Verenigde Staten van Daisy Hesseling - WaarBenJij.nu Contraband, Graduation & Last week of America! - Reisverslag uit Lake Charles, Verenigde Staten van Daisy Hesseling - WaarBenJij.nu

Contraband, Graduation & Last week of America!

Door: Daisy Hesseling

Blijf op de hoogte en volg Daisy

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Lake Charles

De laatste weken van school waren niet echt school meer, we keken films en sommige klassen hadden een kleine final. 19 april had ik senior pictures, dit is een Amerikaans iets. Je laat iemand foto's maken en die gebruik je dan op je uitnodiging voor graduation. Mensen die je de uitnodigingen verstuurd komen of sturen je geld. Heel apart, maar een leuke traditie. Ik had iemand in m'n familie die fotografie doet dus de foto's waren echt helemaal zoals ik ze wilde. Met het maken van de uitnodiging realiseer je je wel echt dat het einde in zicht is. Ik was er wel mee bezig, maar het voelt niet echt. Dat doet het nu nog steeds niet! Een paar dagen na de foto's, de 26ste, had ik een pre-departure meeting van mijn organisatie. We hadden een kleine roadtrip, want ik ben de enige van de organisatie in het zuiden van Louisiana dus de meeting was in Alexandria. Het was zo fijn om m'n Nederlandse meiden te zien! Ook al was de meeting emotioneel, het gaat toch over vertrekken, was het leuk. Prijsjes en awards en natuurlijk ervaringen delen. 1 mei was mijn laatste dag op school. Ik had mijn laatste final die dag en ik liet de school achter me met een glimlach. Deze school heeft zoveel voor me gedaan, ik voelde me zo ontzettend welkom! De school heeft heel veel karakter en alle docenten hebben persoonlijkheid. Super leuk! Toen ik bijvoorbeeld vier dagen uit school was was er een talenten show voor leerlingen. Mensen van alle klassen kwamen om te kijken en het was echt leuk om te zien hoe ze zo'n spirit hebben. Natuurlijk kunnen we de vakantie niet beter beginnen dan met crawfish. Zodra onze gewoonlijke woensdag dus aanbrak ging het weer los. Heerlijk met vriendinnen van het eten genieten. Ik probeer het zoveel mogelijk te eten, omdat we het in Nederland niet hebben! Ik kan het iedereen wel aanraden! Over typische Louisiana dingen gesproken, 9 mei was het Contraband. Dit is een feest dat ze vieren in Lake Charles. Het is een piraten ding en mensen gaan vol uit. Kostuums en muziek overal. Het is een hele week maar deze dag was het leukst. Bootparades, eten en een groot vuurwerk. Als voorbereiding op graduation was er een baccalaureate, dit is een soort kerkdienst, maar dan op school. Ze gingen bidden, er werd gezongen en er werden speeches gegeven. Heel bijzonder om mee te maken en ik kan echt zeggen dat het sterke geloof hier me heel erg interesseert. Mensen zijn zo gefocussed op hun geloof, op een goede manier. Echt heel indrukwekkend. De dag daarna was het eindelijk tijd, GRADUATION. Op woensdag 13 mei was het grote moment daar. 'S ochtends om 10 uur was de oefening, en ik en m'n beste vriendin hadden donut holes gehaald voor ontbijt om te vieren dat ze klaar was. Ik zou niet officieel slagen, omdat ik niet 4 jaar naar school ben geweest hier. Toch was mijn school zo cool om het oor elkaar te krijgen dat ik de volle ervaring persoonlijk kon meemaken. Toen ik die avond tussen de graduates zat voelde ik me zo Amerikaans, echt super. Over het podium lopen en je naam horen, mensen voor je horen juichen is een van de leukste ervaringen die ik heb van dit hele jaar. Na het hele gebeuren gingen we met de familie uit eten en om 10 uur 's avonds was er een lock-in. Ze noemen dit operation graduation en dit is om de net-geslaagden van de straat te houden. Je kan niet weg tot 4 uur 's ochtends en het is heel leuk. Er waren prijzen die je kon winnen met spelletjes spelen, er was een game-room, we konden de gymzaal gebruiken voor sporten en er was een photo-booth. Eten en drinken was geregeld en er was namen loten voor geldprijzen, giftcards en elektronica. Toen we eruit kwamen was ik heel moe, maar het was het zo waard. Sinds al dat is het een beetje rustig geweest. Ik heb veel met vriendinnen en familie opgetrokken. Lekker op pad, genieten van de zon en bioscoopjes pakken. Ik ben vorige week begonnen met pakken. Vandaag over een week is de dag dat ik terug naar huis zal keren en ik ben er klaar voor. Ik ga er nog heerlijk van genieten en me omringen met de mensen waar ik dit jaar een band mee heb opgebouwd!

  • 22 Mei 2015 - 11:14

    Tineke Nieboer:

    Ja kind, het is tijd om naar huis te gaan!

  • 14 Juni 2015 - 21:28

    Emmy Snip:

    lieve Daisy

    nog even een lettertje van mij ,begrijp je bent weer thuis
    fijn voor iedereen denk ik ,
    uit je berichtjes vernomen dat je het heel leuk hebt gehad en veel geleerd
    maar je zult ook wel weer blij zijn dat je weer thuis bent
    met je verjaardag wilde ik je een mailtje sturen maar dat lukte niet
    mischien zat ik wel op de verkeerde golflengte ,heb er ook niet zoveel verstand van.
    maar dit zul je wel krijgen hoop ik .
    heb inmiddels een kaart naar Roden gestuurd voor je verjaardag ,
    je zult wel moe zijn van alles en de reis ,en hopelijk tot ziens

    groetjes liefs van JURRY en EMMY XX

    GROETJES AAN PAPA ,MAMA en EVA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik maak mijn grootste droom waar en dat wil ik graag met jullie delen!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 11168

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Highschool in Amerika

Landen bezocht: