6 MAANDEN AMERIKA - Reisverslag uit Lake Charles, Verenigde Staten van Daisy Hesseling - WaarBenJij.nu 6 MAANDEN AMERIKA - Reisverslag uit Lake Charles, Verenigde Staten van Daisy Hesseling - WaarBenJij.nu

6 MAANDEN AMERIKA

Door: Daisy Hesseling

Blijf op de hoogte en volg Daisy

10 Februari 2015 | Verenigde Staten, Lake Charles

Beetje laat, maar gelukkig nieuw jaar! Laten we even terug kijken. De laatste keer dat ik geschreven heb was de dag voor kerst. Kerstavond was geweldig. We kwamen met de hele familie samen voor avondeten en cadeautjes uitpakken. Ik was zo verrast door alle cadeautjes die ik had gekregen. Ik had het totaal niet verwacht, hoewel ik voor iedereen cadeautjes had. De grootste verrassing was toch wel de grote doos gestuurd door het gezinnetje uit Nederland. De box was enorm en toen ik hem opende zaten er allemaal sinterklaas cadeautjes in. Voor mijn hostmom, haar beste vriendin en mij. Niet alleen van pap en mam, maar ook van vrienden en familie. Naast de cadeautjes zaten er ook allemaal brieven in. Iedereen had iets geschreven. Toen ik dat zag en las werd ik helemaal emotioneel. Het was zo fijn om van iedereen wat te horen! Het bleek dat dit allemaal uitgedacht was, maar de doos had niet meegewerkt. Hij had 5 december moeten aankomen, maar hij kwam precies op de dag van kerstavond aan! De kerstdagen waren vol met familie, eten en cadeautjes. Natuurlijk was het niet allemaal dolle pret, want het was toch een tijd waarin ik m'n familie thuis heel erg miste. Ik weet nu heel goed was heimwee is en ik heb er ook mee leren omgaan. Erover praten en schrijven werkte voor mij heel goed. Een van de typische Amerikaanse dingen die ik veel heb gedaan in die tijd was op zoek gaan naar de verlichte huizen. Mensen pakken hier heel groots uit. Van complete tuinen verlicht, tot speciale radiostations zodat de muziek in de auto matched met de knipperende verlichting. Echt super gaaf. Ik heb geleerd hoe ik haar-strikken kan maken en hoe eenden worden geskinned. Ja, het gebeurde na de jacht pal voor de voordeur, welkom in Louisiana! Oudjaarsdag heb ik doorgebracht met super leuke mensen en we hebben een ik kreeg de kans om een machinist ruimte van de trein te zien. Die avond ging ik met m'n beste vriendin naar haar familie en hebben we sterretjes afgestoken bij het kampvuur. De jaars overgang zelf heb ik doorgebracht met een hele groep vrienden. Ik moet zeggen dat de hoeveelheid vuurwerk me een beetje tegen viel, maarja Nederland is niet voor niks het meeste met het afsteken van vuurwerk! Nieuwjaarsdag was bijkomen en heerlijk uitslapen. 6 januari was het begin van Mardi Gras seizoen. Dat werd gevierd met een grote parade in the Civic Center in Lake Charles. De kostuums waren prachtig en ik moest meerdere keren wegduiken omdat er kralen naar m'n gezicht werden gegooid. 10 januari ging ik prom-dress-shopping met m'n beste vriendin. We gingen voor haar shoppen, maar ik werd verliefd op een jurk die ik voor haar uitgezocht had. Ja het kwam erop neer dat ik ermee naar huis ging, en zij had geen goede jurk kunnen vinden, oeps. De dag daarna, 11 januari, hadden we foto's voor het Mardi Gras ball. Ik was een debutante, wat betekend dat je wordt voorgesteld aan de krewe. Make-up, haar, grote jurk, alles erop en eraan. 16 januari tot 24 januari zat ik in Nevada. Daarover zal ik een bij-blogje schrijven morgen. Afgelopen zaterdag was het grote ball dan aangebroken en het was een sprookje. Ik kreeg een badjas en toilettasje met m'n naam geborduurd, bloemen en heel veel complimentjes. Ik voelde me echt een prinses. De mensen waren, zoals gewoonlijk, heel verwarmend en lief. Ik ben zo bij dat ik dat heb mogen meemaken! Het was iets wat zelfs de meeste Amerikaanse jongeren niet meemaken. Ik had niet in een betere plek terecht kunnen komen. Het is dus inmiddels februari, het zonnetje begint weer warm te worden. We hebben de eerste paar 25 plus dagen al gehad en de korte broek is al uit de kast. We zijn al aan het shoppen en creatief doen voor prom-corsages en ik kan niet wachten tot dat in 2 weken is!!

  • 11 Februari 2015 - 22:42

    Leonie:

    Lieve Daisy! Wat een mooi verhaal. Die heimwee is dus toch gekomen, december is echt geen gekke maand daarvoor ;) Je hebt je er goed doorheen geslagen. Fijn dat je een geweldige tijd beleeft in Louisiana. Mardi Gras, Lake Charles, en nu alweer in de korte broek, daar krijgen wij hier ook bijna heimwee naar :) Nog veel plezier, en als je er een goeie foto van hebt, is ie leuk voor de STS Facebookpagina! www.facebook.com/stshighschool.netherlands Liefs vanuit een fris Nederland X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik maak mijn grootste droom waar en dat wil ik graag met jullie delen!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 11159

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Highschool in Amerika

Landen bezocht: